(2010-2011) kein: mm13

1. TYTUŁ

“Kein: mm13”

2. KRÓTKI OPIS

Film krótkometrażowy  (15 – 20 min.), science fiction.

Psychologiczne studium zachowania człowieka w ekstremalnych warunkach i wymuszonej izolacji.  Futurystyczna, przewrotna alegoria mitu Kein’a i Abla.

3. FABUŁA

W nieodległej przyszłości, III wojna światowa oraz jej tragiczne skutki (jądrowe skażenie , choroby szerzące się wraz z użyciem broni biologicznej, głód  oraz  globalna radioaktywna zima) doprowadzają do upadku cywilizacji początku XXI i śmierci niemal całej ludzkości.

Jeden z cudem ocalałych (tytułowy Kein) od 3 lat samotnie próbuje przetrwać ciężki okres w zbudowanym przez siebie schronie. Zapełnia sobie czas rutynowymi czynnościami, nauką, wspomnieniami starego świata, ćwiczeniami fizycznymi oraz próbami nawiązania łączności z kimkolwiek.

Niestety awaria elektryczności oraz kończące się zapasy żywności zmuszają go do wyjścia na powierzchnię.

Mróz, brak pożywienia i wody, ciężar niesionego bagażu oraz brak nadziei doprowadza go śmiertelnego wyczerpania.

Na wpół zamarzniętego Kein’a odnajduje Myśliwy.

Euforia cudem ocalałego szybko mija. Spętane dłonie, małomówność Myśliwego, a przede wszystkim przypadkiem zauważone ludzkie szczątki przerażają go.

Utraty przytomności, sny, strach przed śmiercią  mieszają się Kein’owi w jedno. Sam już nie wie, gdzie kończy się rzeczywistość a zaczynają senne mary. Mija czas.

Więc może Myśliwy nie jest psychopatyczna kreaturą żywiącą się trupami ale zagubionym młodszym bratem – Ablem? Wyszukiwanym, wyczekiwanym             towarzyszem?

Kein nigdy się o tym nie przekona. W momencie w którym Myśliwy rozluźnił krępujące Kein’a  więzy by poczęstować go papierosem, ten rozbija mu głowę ukrytym w dłoni kamieniem.

Zwyciężył ale jego zwycięstwo ma gorzki smak. Znów jest sam.


4.  SCENARIUSZ

Intro (2 min. 15sek.)

Z ciemności

[NARRATOR]: Pytanie o istnienie Boga jest nierozwiązalne.  Może jest, może go nie ma. Najprawdopodobniej wymyślili go ludzie by oswoić strach przed śmiercią ale….

Zawsze pozostaje to małe “ale”.

Dlaczego się oszukujemy?

Dlaczego nie mielibyśmy się oszukiwać?

Zabawmy się w grę przypuszczeń.

Przemieśmy się w inne, prostsze wyobrażenia. Bądzmy znów prymitywni, pierwotni.

Jak dzieci.

W tle umierające z wycięczenia dzieci w obozie w w Jasanovcu,  głodujące w Afryce, z zabijające się w walkach Favelli.

[NARRATOR]: Jest Święty Mikołaj, Niebo, Piekło, Sprawiedliwy Bóg Ojciec i jego Prawdziwe Słowo. Pismo Święte! Przekaż zawsze właściwy. Drogowskaz.

Ukochany, stworzony (co niezwykle ważnene!) na obraz i  podobieństwo Boga,  Człowiek dostaje we władanie planetę Ziemia.

W tle zdjęcia Ziemi z kosmosu, później zdjęcia dziewiczej pięknej przyrody.

[NARRATOR]: By nie był samotny, mógł się mnożyć i podporządkowywać sobie przyrodę Bóg daje mu niewiastę…

Ach jak zły jest Adam! Zjadł owoc z zakazanego drzewa i wygnany został z raju.

Co za wtopa.

Grzech! Pierwszy grzech i to grzech pierworodny którym skalał wszystkich nas. Szatan zapuścił swe wicie w niewinnych sercach wszystkich z nas.

Nie ma już raju na ziemi. Raj jest tylko po śmierci.

Adam i Ewa nie mają już Boga na wyciągnięcie ręki.

W tle współczesny człowiek, miłość. Zakochana para w parku. Ckliwe przesłodzone obrazy.

[NARRATOR]: Mają jednak siebie nawzajem.

Ich bogiem jest życie, drugi człowiek, miłość, oddanie, poświęcenie, dzieci.

No jakże by bez dzieci!

Dwóch pięknych, zdrowych  chłopaków.

Kein i Abel dorastają, bawią się, uczą, opiekują rodzicami wiernie odprawiają modlitwy… i tu drugi psikus.

Jeden drugiego bęc! I już nie ma Abla.

Dlaczego to mord Kein’a nie jest naszym grzechem pierworodnym?

Przecież to jest nasze przekleństwo! Nasze brzemię które  dźwigamy z każdą wojną czy to uliczną czy termonuklearną. Dlaczego się zabijamy?

Znowu drastyczne, autentyczne zdjęcie zabitego dziecka

.

[NARRATOR]: A może Bóg tak chce? W końcu dla niego najgorsze było to cholerne jabłko!

Scena 1 (40 sek.)w której w ukazany zostaje świat opowieści.

Ujęcie 1s1 (15 sek.)

Wybuch atomowy

Ujęcie 2s1 (5 sek.)

Chore, zdeformowane dziecko w kraju III świata

Ujęcie 3s1 (3 sek.)

Przepełnione szpitale

Ujęcie 4s1 (10 sek.)

Nowoczesne samoloty, bombardowane miasta, działania konwencjonalnej wojny

Ujęcie 5s1 (7 sek.)

Globalna zima, pustka

Scena 2 (2 min, czas filmu 0:40 – 2:40) w której widz poznaje rutynę życia głównego bohatera. Kein       rozpoczyna kolejny dzień.

Ujęcie 1s2 (10 sek.)

Zaśnieżone wejście do schronu. Długie panoramiczne ujęcie.

Ujęcie 2s2 (3 sek.)

Kamera w przyspieszonym tempie mija klatkę schodową prowadzącą w dół, przez serie coraz bezpieczniejszych drzwi wprost to legowiska Kein’a.

Ujęcie 3s2 (2 sek.)

Kein otwiera oczy

Ujęcie 4s2(2 sek.)

Kein wyłączą piąstką dzwoniący od 9 sekund budzik. Jest 7:06. Spał w dwóch puchowych kurtkach przykryty kilkoma kołdrami.

Ujęcie 5s2 (4 sek.)

Kein odmierza miarką proszek, wsypuje go do metalowej miski. Jest zaspany.

Ujęcie 6s2 (10 sek.)

Kein rąbie młotem wielką bryłę lodu. Zbiera okruchy i wsypuje do małego blaszanego kubka.

Ujęcie 7s2 (5 sek.)

Kein zapala zapałką palnik gazowy w ogniu którego rozmraża lód na poranną kawę.

Ujęcie 8s2 (5 sek.)

Kein zalewa wodą miskę z proszkiem, do pozostałości wsypuje kawę.

Ujęcie 9s2 (15 sek.)

Dlugie ujęcię Keina spokojnie pijącego kawę.

Ujęcie 10s2 (5 sek.)

Kein robi pompki.

Ujęcie 11s2 (5 sek.)

Kein robi brzuszki

.Ujęcie 12s2 (5 sek.)

Kein podciąga się na drążku.

Ujęcie 13s2 (5 sek.)

Kein biegnie w podkoszulku do wielkiego gotującego się gara wody, bierze go, zanosi do wanny w której czeka wielka bryła lodu. Wlewa wrzątek i całe pomieszczenie momentalnie pokrywa się parą.

Ujęcie 14s2 (8 sek.)

Kein nadaje morsem przez radiostacje komunikat: (np. O.C.D.C.).

Ujęcie 15s2 (3 sek.)

Kein dolewa benzyny do spalinowego generatora prądu.

Ujęcie 15s2 (2 sek.)

Kein sprawdza zasilanie.

Ujęcie 16s2 (4 sek.)

Kein nasłuchuje wszystkich częstotliwości przez radio.

Ujęcie 16s2  (5 sek.)

Kein uruchamia komputer.

Ujęcie 17s2  (5 sek.)

Kein opatulony siedzi przed komputerem. Brzęczący głośnik niewyraźnie rozbrzmiewa muzyką. Kein gra w Quake III.

Ujęcie 18s2 (15 sek.)

Na monitorze komputera pojawia sie budzik. Jest równo 00:00. Kein zatrzymuje grę (gra z botami) włącza aplikację: „Formularz Pamiętnikowy d.06 m.jun. y.mm13”. Napisy są widoczne na ekranie zaś Kein w tle gradacyjnie ciemnieje. Nagle urywa się muzyka, oraz wyświetlanie Formularza. Gaśnie prąd. Blackout.

Formularz Pamiętnikowy d.06 m.jun. y.mm13. h0:00

temp1: 7

temp2: -23

temp3: -55

rad.1: 106

rad.2: 180

Food storage:

water: 4

overall: 2305 …2309

gaz: 3l

overall: 438l …4422

diesel: 6

overall: 325 …331

rise: 0

overall:

18kg …18kg!!!

Personal note:

Samopoczucie norma, brak większych bólów. Przystosowuję się do zimna. Biegam dookoła stołu. To pomaga. Od kiedy zacząłem liczyć czas zachodzi mniej ryżu. Jus 36 godzin. Czuję się znacznie lepiej. Promieniowanie na zewnątrz wciąż śmiertelne jednak u mnie w normie. Pomysł z radiem jest rewelacyjny. Gdyby tylko mieć więcej muzyki. Pracuje nad programem generującym randomową muzykę jednak wciąż nie da się tego słuchać….

done.

Scena 3 (45 sek. ,czas filmu 2:40 – 3:15) W której Kein próbuje naprawić usterkę. Wychodzi i pracuje na                 zewnątrz schronu.

Ujęcie 1s3 (10 sek.)

Otwiera się właz i wychodzi z niego Kein. Wieje przeraźliwy wiatr. Słychać wielką zawieruchę.

Ujęcie 2s3 (5 sek.)

Kein pracuje przy otwartej maszynie. Próbuje usunąć usterkę.

Ujęcie 3s3 (2 sek.)

Ujęcie na blade zenitalne słońce.

Ujęcie 4s3 (4 sek.)

Słońce zachodzi. Kein wciąż pracuje.

Ujęcie 5s3 (7 sek.)

W ciemności Kain chowa narzędzia do skrzynki. Ciska drzwiczkami maszyny i zniechęcony rusza w kierunku włazu.

Ujęcie 6s3 (7 sek.)

W ciemności rozbłyskuje się płomień świeczki. W jej skąpym świetle Kein grupuje ekwipunek do podróży. Mija czas.

Ujęcie 7s3 (7 sek.)

Przy świetle palnika gazowego Kein (zarośnięty  – wcześniej się golił) pisze odręcznie ostatnią notkę. Z rozmysłem dobiera słowa. Dogasa kończący się gaz.

Ujęcie 8s3 (3 sek.)

Ciemność w której słuchać jedynie trzask zamykanych wielkich stalowych drzwi.

Scena 4 (1 min., czas filmu 3:15 – 4:15.) W której Kein samotnie podróżuje w mrozie i niemal zamarza.

Ujęcie 1s4 (10 sek.)

Kein powoli obciążony wielkim plecakiem i wieloma warstwami ubrań maszeruje.

Ujęcie 2s4 (3 sek.)

Kein mija przystanek tramwajowy, idzie przez opuszczone miasto.

Ujęcie 3s4 (5 sek.)

Kein idzie przez rozpadające się obiekty przemysłowe, bunkry.

Ujęcie 4s4 (3 sek.)

Kain owinięty brezentem zasypia.

Ujęcie 5s4 (3 sek.)

Kein maszeruje przez pola. Dzień

Ujęcie 6s4 (3 sek.)

Kein maszeruje przez las. Zmierzch.

Ujęcie 7s4 (5 sek.)

Kein siedząc, próbuje usypać dookoła siebie prymitywne igloo. Noc

Ujęcie 8s4 (10 sek.)

Kein bez przytomności w nieprzebytym lesie, który jest panoramicznie pokazany. Mija cały dzień. Zapada noc.

Ujęcie 9s4 (10 sek.)

Następnego ranka w pełnym świetle. Nie dającego oznak  życia Kein’a pakuje na sanie Myśliwy.

Scena 5 (1 min. 15 sek. , czas filmu: 4:15 – 5:30) w której Kein powoli odzyskuje przytomność i poznaje zamiary Myśliwego.

Ujęcie 1s5 (5 sek.)

Kein budzi się. Mówi:

KEIN: Wody…

dopiero później otwiera oczy i mętnym wzrokiem rozgląda się po szopie Myśliwego.

Blackout.

Ujęcie 2s5 (5 sek.)

Kein spocony przy wielkim ogniu dostrzega przez mgłę nogi myśliwego.

KEIN: Człowiek?

Mija czas.

Ujęcie 3s5 (5 sek.)

Myśliwy, zwrócony ku ogniu obiera wielkim nożem ziemniaki. Abel przytomny obserwuje go.

Ujęcie 4s5 (5 sek.)

Myśliwy patroszy królika. Krew. Zbliżenie na zakrwawione ręce myśliwego.

Ujęcie 5s5 (2 sek.)

Wojna, pryska krew.

Ujęcie 5s5 (2 sek.)

Myśliwy rzuca na ogień królika.

Ujęcie 6s5 (15 sek.)

Chatka myśliwego z zewnątrz. Noc. Przytulne ciepło ogniska.

Ujęcie 6s5 (3 sek.)

Dzień. Kein próbuje wstać ale jest za słaby.

Ujęcie 7s5 (3 sek.)

Myśliwy wychodzi na polowanie.

Ujęcie 8s5 (3 sek.)

Noc. Płonie ogień. Kein (z wielkim trudem):

KEIN: Dziękuję. Uratowałeś mi życie

Ujęcie 9s5 (2 sek.)

Myśliwy słyszy ale nie reaguje.

Ujęcie 9s5 (15 sek.)

Myśliwy wychodzi na polowanie. Kein spostrzega, że ma skrępowane sznurem ręce.  Jest mu zimno ale ma znacznie więcej energii. Wrócił do zdrowia. Wstaje i rozgląda się po wnętrzu chaty. Stawianie kroków utrudniają mu związane nogi.

Ujęcie 10s5 (5 sek.)

Kein przewraca się. Próbuje zębami rozwiązać pęta wokół nadgarstków ale nie udaje mu się to.

Ujęcie 11s5 (5 sek.)

Czołgając się po podłodze dostrzega zakurzony, odcięty ludzki palec. Traci przytomność.

Scena 6 (1 min. 30 sek. , czas filmu:  5:30 – 7:00) Sen, filmy i wspomnienia Kein’a. Animacja

Ujęcie 1s6 (15sek.)

Wspomnienia filmów.  Scena na cmentarzu w Orleanie z Easy Reidera i wyrastający z dywanu potworyw z Las Vegas Parano. Pulp Fiction i mierzący w Samuel L. Jackson.

Ujęcie 2s6 (2 sek.)

Modelka potyka się na wybiegu.

Ujęcie 3s6 (5 sek.)

Sceny wojennego kanibalizmu.

Ujęcie 4s6 (2 sek.)

Tłum arabów krąży dookoła Masjid al-Haram w Mekce.

Ujęcie 5s6 (20 sek.)

Telemarket. Tele-zakupy Mango.

Ujęcie 6s6 (30 sek.)

Długa scena z pracy na taśmie w supermarkecie, monotonne klikanie czytnika kodów kreskowych. Zbliżenie na twarz. To Kein.

Ujęcie 7s6 (2 sek.)

Kein budzi się z niemym krzykiem. Rozgląda się dookoła i znów zasypia.

Scena 7 (1 min. 30 sek. , czas filmu:  7:00 – 8:30) Kolejny sen Kein’a. Tym razem pisze chat z Janem       Ewangelistą i zaczyna bać się Myśliwego.

Ujęcie 1s7 (30 sek.)

W tle kosmos. Pojawia się na ekranie:

*********@lterUltimatumchAt*****

Login: kein666

Password:******

Connecting to server……………..

Ujęcie 2s7 (10 sek.)

Pacman zjada kropki.

Ujęcie 3s7 (10 sek.)

No People found.

You have (0) friends.

Ujęcie 3s7 (10 sek.)

kein666: hi!

Ujęcie 4s7 (10 sek.)

kein666: hi everybody!

Ujęcie 5s7 (5 sek.)

Do systemu loguje się nowy użytkownik. Jan1,3-4,7.

Ujęcie 6s7 (20 sek.)

JAN1,3-4,7: Jeśli  mówimy, że nie zgrzeszyliśmy , kłamcę z niego robimy i nie ma w nas Słowa jego.

A z tego wiemy, że go znamy, jeśli przykazania jego zachowujemy.

Kto mówi: Znam go, a przykazań jego nie zachowuje kłamcą jest i prawdy w nim nie ma.

Umiłowani, nie podaję wam nowego przykazania, lecz przykazanie dawne, które mieliście od początku; a tym przykazaniem jest to Słowo, które słyszeliście.

W tle zamiast kosmosu pojawia się Myśliwy jedzący ludzki palec.

Scena 8 (1 min. 30 sek., czas filmu 8:30 – 10:00)  W której Kein próbuje nawiązać rozmowę z Myśliwym.

Ujęcie 1s8 (20 sek.)

Myśliwy bez słowa ciągnie Kein’a na sznurku do klatki. Zamyka na klucz kłódkę.

Ujęcie 2s8 (5 sek.)

Myśliwy ostrzy noże.

Ujęcie 3s8 (5 sek.)

Myśliwy czyta książkę i pali papierosa. Wpatrzony w niego Kein boi się.

Ujęcie 3s8 (15 sek.)

Rzucane przez Kein’a kwestie zdają się nie docierać do myśliwego. Ignoruje je albo ich nie słyszy.

KEIN: Dziękuję. Uratowałeś mi życie…

KEIN: Nie chcesz mnie chyba zjeść?

KEIN: Jak się nazywasz?

KEIN: Ja jestem Kein…

Kein chciałby wyciągnąć rękę na powitanie ale krępują go więzy. Znów zapada w sen.

Scena 9 (40 sek., czas filmu 10:00 – 10:40)Trzeci sen Keina. Wesoły. Radosny i kolorowy.

Ujęcie 1s9 (10 sek)

Wesołe maszerujące stada Światków Jehowy albo Scjentystów.

Ujęcie 2s9 (10 sek.)

Tańczący ns stadionie NFL zespół Stand Up People.

Ujęcie 3s9 (10 sek.)

Uśmiechnięta i schludna obsługa Mc Donald’s.

Ujęcie 4s9 (2 sek.)

Przyspieszony wybuch jądrowy z początku filmu.

Ujęcie 5s9 (3 sek.)

Snapshot z całego zarejestrowanego materiału – Kein przypomina sobie gdzie jest i co się wydarzyło.

Scena 10 (1 min. 5 sek., czas filmu 10:40 – 11:45)  Pozorne pojednanie. Mord i rozpacz                Kein’a.

Ujęcie 1s10 (3 sek.)

Kein zlany potem budzi się. Ma najdalej 15 cm przed oczami Myślewego. Ten uważnie mu się przygląda.

Ujęcie 2s10 (10 sek.)

Myśliwy ze zdziwieniem, zdumiony również brzmieniem własnego głosu.

MYŚLIWY: Куришь? (palisz?)

Ujęcie 3s10 (10 sek.)

Ujęcie tylko na oczy Kein’a. Ze łzami w oczach daje znać, że “nie”.

Ujęcie 4s10 (10 sek.)

Kein korzysta z bliskości Myśliwego i patrząc mu w oczy, uderza go ukrytym w skrępowanych dłoniach kamieniem. Myśliwy od razu pada.

Ujęcie 5s10 (2 sek.)

Z ciemia Myśliwego wycieka krew. Nie żyje.

Ujęcie 6s10 (5 sek.)

Kein energicznie zrzuca z siebie krępujące go pęta.

Ujęcie 7s10 (5 sek.)

Kamera w przyspieszeniu pokazuje ogrom puszczy i globalnej nieprzejednanej zimy jaka panuje dookoła i wraca do osamotnionego Kein’a.

Ujęcie 8s10 (10 sek.)

Kein łapie się zakrwawionymi rękami za głowę. Zastanawia się przez chwilę.  Chwyta za łyżkę i jedząc w pośpiechu pakuje przydatny do dalszej wędrówki ekwipunek.

Ujęcie 9s10 (5 sek)

Kein w połowie wykonywania kolejnego ruchu zamiera. Upuszcza torbę.

Ujęcie 10s10 (5 sek)

Zbliżenie na wyrażające strach, pustkę i żal oczy Kein’a.

KONIEC.

autor: sc:r

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s